27 Aralık 2010 Pazartesi

Emzirme Reformu Sobesi



Emzirme Reformu‘nu desteklemeyen bir anne, bir kadın hatta duyarlı bir erkek olmayacağını düşünemiyorum. Konuyla ilgili bir sobeleme başlamış durumda; şöyle ki aşağıdaki soruları bloglarında yanıtlayanlar tanıdıkları başka blogculara gönderiyor ve böylece genis bir kitleye ulaşması hedefleniyor. Benim cevaplarım şu şekilde;

(1) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)

Emzirme Reformu sayfasında okumadan önce %30 - 40 derdim an azından; ama oran korkutucu derecede düşük.

(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?

Şu anda oğlum 5,5 aylık, sadece anne sütü ile besleniyor doğduğundan beri. Emzirebildiğim kadar emzirmek istiyorum.

(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?

Yasal ücretli iznimin bitiminde 6 aylık ücretsiz iznimin de tamamını aldım, ki şu an o izni kullanıyorum.

(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?

6 aylık ücretsiz izni kullanıyor olmasaydım, 17:30 da değil 15:30 da cikacaktim isten.

(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?

Hayır!

(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?

Toplum içinde emzirme konusunda pek rahat hissetmediğim için dışarıda mecbur kalacağimi bildigim durumlarda sütü sağıp biberonla veriyorum ki bu cok sık olan bir sey degil; ama bu sekilde ben daha rahat ediyorum.

(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?

Hayır destege ihtiyacim olmadi. Belki de normal dogum yapmis olmamdan dolayı sütüm hemen geldi ve sansliyiz ki oğlum Can da hemen alabildi. Sag - sol gögüs farkı da olmadı! Ama sunu belirtmeliyim ki ilk günlerde cok zordu, cünkü bir memede 20 digerinde 20 dk kaliyor ve kücük dogdugu icin cok sık aralarla bu rutini tekrarlıyorduk. Kolay oldugunu söylemem, ama danısmanlık veya psikolojik destek alacak derecede degildi. Sanırım bunda eşimin ve ailemin destegi ve yardimlari büyük rol oynadi.

(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?

Sütün yetmesi veya yetmemesi ya da cok büyük oldugu icin emzirmeyi sonlandirmam yönünde baskı görmedim, cünkü daha oglum 5,5 aylık. Ama buna kimsenin karisabilecegini düsünmüyorum. Ben istedigim, daha dogrusu oglum istedigi kadar (makul ölcüde) emzirmeyi düsünüyorum.

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?

Biliyorum. Anne sütü içmek bir bebek icin olmazsa olmaz bir ihtiyac ve hak! Emzirmek zaten zahmetli ve ilk baslarda yorucu bir deneyim, hele ki ilk kez anne olmus kisiler icin. O yüzden bu noktada hem calisan kadınlara izin olarak verilen destek hem de toplumun bu konudaki bilincli yaklasimi cok önemli!

(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için www.emzirmereformu.com adresindeki formu doldurmanız yeterli.

Evet.
Sobeleme meselesine gelince, bunu okuyan ve 5 dakikası olan tüm anneler, anne adayları doldursun lütfen :))

1 yorum: